polardistans

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Utrustningstips: Överkjol

Av malin sundin - 6 mars 2012 20:00

Jag gillar lager på lager... har många plagg som kan benämnas "över" i prefixet. Övervantar, Överskor, Överdrag, Överkjol osv...

Alltså förstärkningsplagg som är snabba och lätta att få på sig.


Nedan syns min senaste investering. en mycket bra sådan! En överkjol. Alltså en kjol som man lätt och snabbt drar på sig när det behövs lite extra värme. Den passar lika bra utanför skiddressen som utanför snyggjeansen.


Överkjol är ett synnerligen bra värmeplagg när man är på checkpoint. Man behöver ju inte ta av sig några skor eller kläder för att få på sig den!! Likt en dunväst eller dunjacka så ger den värme där värme behövs. Så när ser vi förste herre i kjol??   


 


   

 
 
Ingen bild

Ulla Lindroth Andersson

7 mars 2012 07:24

Grattis Malin!
Jag har också en överkjol - de är helt perfekta! Fick den av Lennart för ett par år sedan.

 
Ingen bild

Leo Kirgios

7 mars 2012 09:04

Jag vill också ha en överkjol =D
om jag får en kan jag bli första herre med överkjol ;)

 
Ingen bild

Lotte Holmstrup

8 mars 2012 11:59

Hvor kan man så købe en overkjole??? Den ser super-rar og praktisk ud!
Bedste hilsener
Lotte

 
Ingen bild

malin

8 mars 2012 20:07

Bör finnas på skid/sportsbutiker! där hittade jag min

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin sundin - 5 mars 2013 16:27

finns INTE på denna blogg. De ville inte använda den adress som redan finns och uppdateringar o resultat kommer förhppningsvis på  http://polar-distans.bloggplatsen.se/   Twitterinlägg kommer att förekomma o dessa kommer synas på denna sida til...

Av malin sundin - 12 mars 2012 09:26


Lite irriterande med dålig uppkoppling på Internet kan jag lova!! Men nu gör jag ett nytt försök...   Karsten Grönås i starten Foto: Petter Hillborg   ...

Av malin sundin - 8 mars 2012 20:45

Segraren i Polardistans 160 km 8spann släde C: Malin Sundin foto Petter Hillborg   (för övrigt var banan betydligt längre, men det är vi förare ju vana vid!)     fjorton timmar senare...       ...

Av malin sundin - 8 mars 2012 20:20

Hej alla läsare! Kul att Ni hittat hit. Besöksräknare slog i taket igår...! Över 450 unika besökare bara under onsdagen. Till det kommer alla dem som redan varit inne minst en gång...   Jag är tyvärr inte på plats i Särna nu, så någon direktrappo...

Av malin sundin - 7 mars 2012 19:08


   

Presentation


Välkommen till klassiska draghundstävlingen POLARDISTANS blogg. Här kommer det komma information om tävlingen, långdistans, utrustning, resultat och en del rapporter direkt från spåret. OFFICIELL sida är www.polardistans.com

Twitter

Läs mer här:

www.polardistans.com Officiell sida för tävlingen

www.sphk.se Svenska Polarhundklubben

 

 

 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards